[Žinios trumpai] NATO laukia Švedijos, bet švedų naikintuvų pilotai traukiasi iš tarnybos - kas vyksta?  ()

Švedijai ruošiantis prisijungti prie NATO, Švedijos oro pajėgos turi problemų. Labiausiai patyrę naikintuvų pilotai traukiasi. Tiesa, problema nėra nauja.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

„Rudenį maždaug pusė Švedijos ginkluotųjų pajėgų naikintuvų pilotų gali išeiti atostogų arba visai atsistatydinti“, – liepą pranešė Švedijos transliuotojas SVT. Problema – pensijų sistemos pokyčiai, teigia pilotams atstovaujanti profesinė sąjunga. „Anksčiau pilotai galėjo išeiti į pensiją būdami 55 metų amžiaus. Tačiau gimusiems 1988 metais ir vėliau pensinis amžius buvo padidintas iki 67 metų, be jokios kompensacijos“, sakė Švedijos karininkų asociacijos atstovas Jesperas Tengrothas

Karininkai pripažįsta, kad yra problema. „Per naktį visiems iš karto buvo padidintas pensinis amžius“, – sakė Švedijos oro pajėgų vadas generolas majoras Carl-Johan Edström. „Tai, kad nemažai pilotų kreipiasi dėl atostogų, beveik 100 procentų siejama su nauja pensijų sutartimi“.

Daugelis tų pilotų jaučiasi išduoti. „Yra daug mano amžiaus žmonių, kurie buvo apmokyti ir įdarbinti tam tikromis sąlygomis, kurios vėliau buvo pašalintos“, – SVT sakė vienas pilotas.

Nenuostabu, kad Rusijos žiniasklaida, kuri anksčiau nepatenkinta verkė dėl Švedijos stojimo į NATO, pasigavo šią istoriją. „Pastaraisiais metais Švedijos ginkluotosioms pajėgoms buvo sunku įdarbinti naujus pilotus ir išlaikyti esamą personalą“, – nurodė Rusijos valdžios kontroliuojamas leidinys „Sputnik News“.

 

Tiesa, yra ir kitų švedų pilotų nepasitenkinimo priežasčių. „Manau, kad tai tęsiasi ilgą laiką“, – sakė  buvęs Švedijos armijos karininkas Janas Kallbergas. „Manau, kad tai - ledkalnio viršūnė. Jie ištisas kartas jaučia, kad su jais netinkamai elgiamasi.“

Viena problema yra mažas atlyginimas - daug mažesnis už tai, ką pilotams siūlo komercinės oro linijos. Kita – po Šaltojo karo sumažintas gynybos finansavimas, sumažinęs skraidymo laiką, nuo kurio irgi priklauso užmokestis ir karjeros galimybės. Švedijos vyriausybė ateinančiais metais ketina padidinti išlaidas gynybai, tačiau vis dar svarsto, kaip tai padaryti. Skirtingai nei JAV pajėgose, kuriose personalas gauna paramą būstui, Švedijos pilotai už savo būstą moka patys. Švedijai įstojus į NATO, gali būti vėl suaktyvintos kai kurios oro bazės, o tai pareikalaus pilotų mokėti už naują būstą.

 

Ironiška, bet labiausiai NATO lyderiams nerimą keliantis klausimas – kaip pilotų trūkumas paveiks Švedijos karinius pajėgumus – iš tikrųjų gali būti mažiausiai sudėtingas. Švedija turi galingas oro pajėgas, kurių branduolį sudaro šešios eskadrilės, kurias sudaro 96 naikintuvai „JAS 39 C/D Gripen“. Be to, Švedijos geografinė padėtis suteiks NATO papildomas oro pajėgų bazes šiaurėje.

(26)
(4)
(22)

Komentarai ()