[Žinios trumpai] Rusijos oro pajėgos nublokštos dešimtmečius atgal – Rusijai prireiks 20 metų, kad kompensuotų Ukrainoje patirtus aviacijos nuostolius (3)
Susumavus visus turimus atvirųjų šaltinių duomenis susidaro įspūdis, kad per pirmus aštuonis 2022-ųjų mėnesius Rusijos gynybos pramonė Rusijos federacijos ginkluotosioms pajėgoms pristatė tik 10 karinių lėktuvų. Net ir jie buvo pagaminti pagal senas sutartis, pasirašytas dar 2020 m.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
2022 m. birželį Rusijos Novosibirsko aviacijos gamykla pristatė keturis lėktuvus „Su-34M“, kurie tikriausiai buvo perduoti 11-osios oro armijos 303-iosios aviacijos divizijos 227-ajam pulkui. Tai - Rytų karinė apygarda.
Šie orlaiviai buvo pagaminti pagal 2020 metų sutartį, kuri numatė 24 „Su-34M“ lėktuvų pristatymą 2021–2024 m. Tai yra, per metus reikia pagaminti 8 tokius lėktuvus, bet jau dabar aišku, kad tai - neįmanoma.
2022 metų rugpjūčio mėnesį Rusijos gamykla „Aviastar-SP“ Uljanovske Rusijos ginkluotosioms pajėgoms perdavė trečiąjį šiais metais pagamintą transportinį „Il-76MD-90A“. Iš šių 3 lėktuvų aktyvią tarnybą tikriausiai pradėjo tik vienas – balandį jis, panašu, atiteko 235-ajam Karo transporto aviacijos pulkui. Šie trys „Il-76MD-90A“ buvo pagaminti pagal dar 2012 metais pasirašytą sutartį, kurioje buvo numatyti 36 transportiniai lėktuvai. Šis skaičius irgi nebus pasiektas.
2022 m. rugsėjo 10 d. pasirodė žinia, kad orlaivių gamykla Komsomolske prie Amūro Rusijos aviacijos ir kosmoso pajėgoms perdavė tris šiais metais pagamintus „Su-35S“, kurie buvo perkelti į vieną iš Rytų karinės apygardos aviacijos dalinių. Šie orlaiviai buvo pagaminti pagal 2020 metais pasirašytą sutartį, kurioje buvo numatyti tik 8 „Su-35S“. Kiti 5 vienetai buvo pagaminti ir pristatyti 2021 m., todėl ši sutartis buvo užbaigta.
Atkreiptas dėmesys į tai, kad paminėti 10 orlaivių buvo pagaminti pagal senas sutartis. Tai reiškia, kad komponentus šiems lėktuvams Rusijos pramonė įsigijo gerokai prieš 2022 metų vasario 24 d. Tęsti tokius gamybos mastus nebus galimybių. Jei nėra sutarčių, nėra iš ko pirkti komponentų, todėl lentynos sandėliuose turėtų būti apytuštės. Tai reiškia, kad net jei Rusija užsakys naujų lėktuvų, kompensuoti tiems, kurie buvo prarasti Ukrainoje, jų gamyba bus beprotiškai sunki ir lėta.
Faktinis naujų orlaivių gamybos tempas Rusijoje po invazijos pradžios sumažėjo 2 kartus, nes 2021 m. Rusijos aviacijos ir kosmoso pajėgos gavo 21 karinį lėktuvą. Net jei darysime prielaidą, kad „idealiomis“ sąlygomis Rusijos pramonė galės kasmet pristatyti nuo 10 iki 15 naujų orlaivių, Rusijai prireiks 20 metų, kad atgautų karinių orlaivių nuostolius, patirtus per karą prieš Ukrainą.